Bijna klaar voor afscheid

20 oktober 2016 - Candidasa, Indonesië

Dit zal voorlopig de laatste blog van deze vakantie zijn omdat we morgenavond vanaf het hotel worden opgehaald en zaterdagmorgen 00:35 uur (plaatselijke tijd) zullen vliegen.

De laatste 2 dagen alleen genoten van zee, zwembad en ons ligbed, voorwaar geen straf omdat het behoorlijk warm is. Tussen de 33 en 35 graden overdag, 's nachts een paar graden 'verkoeling'. Gelukkig waait er een windje, maar die is ook aardig aan de temperatuur. Maar we klagen er niet over, als we zien wat voor weer het in Nederland is.

Gisteravond zijn we in Candidasa uit eten geweest, bij Crazy Kangaroo. Ze hebben een gratis haal en brengservice vanaf het hotel. Het is hier ongeveer een 8 km vandaan. We hebben er heerlijk gegeten, een uitstekend adres. Karolien een seafood kebab menu en ik lamskotteletjes, een beste berg. Ook hebben ze er heerlijke cocktails. We kwamen tonnetje rond terug bij het hotel en hebben eerst even lekker uitgebuikt.

Ook vandaag een heerlijke warme dag gehad en aan het einde van de middag de koffers maar wat ingepakt. Morgenvroeg gaan we nog even genieten van een balinese massage hier bij de spa. Altijd heerlijk ontspannend. Om 12 uur moeten we onze kamer verlaten. Omdat we pas om ongeveer 7 uur 's avonds worden opgehaald, brengen we de bagage eerst in de kluis bij de receptie. Zo kunnen we nog genieten van de laatste uren zon en warmte bij de zee en het zwembad. Daarna in de algemene doucheruimte ons even opknappen, voor we vertrekken.

Elke dag, aan het einde van de middag komen de dieren hier op het resort weer in actie, het wordt dan een beetje koeler en de zon gaat weg. In de struik naast onze kamer zijn de eekhoorntjes behoorlijk actief op zoek naar lekkernijen. Ook de tokkeh's (soort gekko, hagedis) roept dan weer zijn eigen naam: 'tokkeh'. Hij doet dit een aantal keren achter elkaar de balinezen geloven dat bij een even aantal dit ongeluk brengt en bij een even aantal brengt dit dan geluk. Ook wij tellen af en toe mee....

Eergisteren viel er een groot palmblad uit de behoorlijk hoge kokospalmen. Gelukkig werd niemand getroffen. Er is direct actie ondernomen om de bomen te checken. Elke morgen voor dag en dauw is er iemand bezig die met spijkerschoenen de boom inklimt, prachtig gezicht. De toppen zitten op zo'n dikke 20 meter boven de grond. Daar slaat hij met zijn sikkel de bladen er af die gevaar kunnen veroorzaken en ontdoet de bomen gelijk weer van de kokosnoten en dood vruchtblad. Ook zo'n ding wil je niet op je hoofd krijgen. Zijn vrouw (met kindje van nog geen jaar) zitten beneden op het gras om voorbijgangers weg te houden van vallend materiaal.

Dit was voor deze vakantie ons laatste verhaal uit Bali. We broeden al weer op een volgende vakantie hier en waar we gaan verblijven en wat we allemaal willen zien. Ach ja, je moet plannen blijven maken, we hebben nog steeds niet alles kunnen zien op dit prachtige eiland.

Liefs J&K